Logo

Logo

วันพุธที่ 26 มกราคม พ.ศ. 2554

Week 7 Date 24 November 2010

In class, I learn about “Genre” that there are 6 text types:
1. Narrative: telling story, usually, to entertain.
2. Recounts: personal/factual, telling what happen.
3. Information/reports: providing factual information.
4. Instruction: telling the listener or reader what to do.
5. Explanations: explaining how or why something happen.
6. Expository texts: presenting or arguing view points.

Then, teacher assigns translation for the students there are 6 text types:
1. Song
2. News
3. Pamphlet
4. Recipe Book
5. Overthrow Event
6. Academic Journal
Next, teacher tells about autonomous learner, self-direction learner rand independent learner.
It are the important that we able to diligent with others. We, indicate, do, and solve a problem.
Then, teacher gives look at www.youtube.com. together.


http://www.youtube.com/watch?v=a6FFnE_aaCI


It is song of Tukatan Chonlada that gives an expression of life about social at present.
Then, teacher teaches story “If clause แบบผสม”
For example:

1. ถ้าจิม ได้ข้อความที่ฉันฝากไปให้เขาเมื่อชั่วโมงที่แล้วเขาก็คงรอพบฉันอยู่ตอนนี้
(this sentence is mix between kind3 and kind 1)
-If Jim got the massage I left him and hour ago, he is waiting for me now.

2. ถ้าแอนไปงานเต้นรำเมื่อคืนนี้ฉันก็ไม่ได้เจอกับเขาหรอก
(this sentence is mix between type 3 and type 2 )
-If Ann went to the ball last night, I don’t see her.

3. ถ้าทอมรวยเขาคงซื้อรถคันใหม่แล้ว
(this sentence is mix between type2 and t 3)
If Tom were rich, he would have bought a new car.

4. ถ้าคุณฟังฉันตอนนี้คุณก็ไม่ลำบากอย่างนี้
(This sentence is mix between type3 and type 1)
-I had listened to me, you would not be in trouble now.

Then, teacher gives homework there are 3 items:
1. น่าเสียดายที่คุณขับรถไม่เป็น ถ้าคุณขับได้จะเป็นประโยชน์มาก
It’s a pity you would not drive. If your drive is very helpful.
2. ถ้าเจนให้เบอร์โทรศัพท์เขาไว้แล้ว อีกสักครู่เขาจะโทรกลับไปหาเธอ
If Jane had gave the phone number just a moment he will call back to her.
3. ถ้าเพื่อนคุณออกกำลังกายบ้างตอนนี้สุขภาพก็ไม่แย่ขนาดนี้
If your friend had exercised, now health would not be bad.


Furthermore, Out class I learn translations consists of 3 types: “The handsome of Father Bantam” ,“Reduce conflict heritage” and Returned the heart came back.
The first : “The Handsome of Father Bantam”
















Materials required:

1. Poster paper colors red, orange, cream,dark green and light green.
2. Latex adhesive.(Glue)
3. Eakeigong size 1 cm.

Steps to do:
1. Paper cut poster cream is a body one piece folder the dash.
2. Paper cut poster red is a wattle and mouth follow way each 1 piece folded the dash.
3. Paper cut poster the tail is orange inside. Poster paper and cut red paper the outer tail. Each 2 pieces then use a sharp-pointed. Circus cut the dash to be welded. Fold up and down the track.
4. Paper cut poster dark green is into wing, and light green is using is outside each 2 pieces using a sharp-pointed. Circus cut the dash to be welded, fold up and down the trace.

The second, New about 'มาร์ค'ลดปมขัดแย้งมรดกโลก"












วันที่ 3 ม.ค. ที่ทำเนียบรัฐบาล นายอภิสิทธิ์ เวชชาชีวะ นายกรัฐมนตรี
ให้สัมภาษณ์ถึงการดำเนินนโยบายด้านความสัมพันธ์ระหว่างประเทศไทย-กัมพูชาว่า เป้าหมายหลักคือไม่ต้องการเห็นความตึงเครียดระหว่างสองประเทศ ซึ่งแนวทางที่ไทยเสนอคืออย่าให้เรื่องมรดกโลกมาเป็นปัญหา โดยตนได้หารือกับกัมพูชาไว้ว่าเราจะให้ผู้รับผิดชอบมาคุยกัน เพื่อไม่ให้ปมของมรดกโลกเป็นความขัดแย้งได้หรือไม่อย่างไร ซึ่งนายซกอาน รองนายกรัฐมนตรี และรมต.ประจำสำนักนายกรัฐมนตรีกัมพูชา จะมาพบกับนายสุวิทย์ คุณกิตติ รมว.ทรัพยากรธรรมชาติและสิ่งแวดล้อม ในเดือนม.ค.นี้
นายกฯ กล่าวว่า เราหวังว่าอย่างน้อยจะมีความคืบหน้า ไม่อยากให้เกิดปัญหาการประชุมคณะกรรมการมรดกโลกในเดือนมิ.ย.นี้ตึงเครียด ส่วนตนคงยังไม่พบกับสมเด็จฮุนเซน นายกรัฐมนตรีกัมพูชาในช่วงนี้ แต่จะพบกันในการประชุมอาเซียนอยู่แล้ว
นายสุเทพ เทือกสุบรรณ รองนายกฯฝ่ายความมั่นคง กล่าวถึงกัมพูชาไม่พอใจที่รัฐบาลไทยเลื่อนการพิจารณาคณะกรรมาธิการเขตแดนร่วมไทย-กัมพูชา (เจบีซี) ออกไปหลายครั้งว่า ต้องอธิบายให้กัมพูชาเข้าใจเหตุผล ทั้งนี้ ในช่วงที่นายซกอาน รองนายกฯกัมพูชา จะมาพบและหารือกับนายสุวิทย์ คุณกิตติ ประเด็นมรดกโลกที่ยังคาราคาซังอยู่ ตนจะพูดคุยกับนายซก อาน เรื่องการปักปันเขตแดน เพราะการแก้ปัญหาไม่มีอะไรดีกว่าการพูดคุยกัน

Reduce conflict heritage
January, 3 at the government House Prime Minister Abhisit Vejjajiva an interview to the policy administration relationship between Thailand and Cambodia. The main goal is not want to see tension between the countries. Thailand to present quid lined do not world heritage is problem. He has a consult with Cambodia will find responsible man to talk together. Do not the crux of the conflict world heritage, which the deputy prime minister Mr. Sok An and the Foreign ministry to the office of the Prime Minister of Cambodia to meet Mr. Suwit Khunkitti Minister of National Resources and environment in this January.
The Prime minister said, we hope that at least progress. I do not want to trouble yhe world heritage Committee meeting in June of this lesion. He still would not to meet with Hun Sen King. The PM of Cambodia at this time. But will to meet the existing ASEAN.
The Deputy PM of security section, Mr. Suteap talk to about Cambodia that govt is not satisfied that t he Commission postpones the region with Thailand Cambodia (JBC) out several time that times that Cambodia had to explain to understand the reason in diring Mr. Ouk San,deputy PM of Cambodia to meet and discuss with Mr. Suwit Khunkitti world heritage issues. He has discuss Mr. Suwit world heritage issues pending. He has discussion with Mr.Sok An of field works territories, because the problems have nothing better to talk together.


The 5 Ws:
1. Who was involved in the news?

Prime Minister Abhisit Vejjaiva.
2. What happened?
He an interview to the policy administration relationship between Thailand and Cambodia.

3. When did it happen?
In January 3, 2011.
4. Where did it happen?
At the Government House.
5. Why did it happen?

Because he isn't want to see tension between Thailand and Cambodia.


video


The Third,Song "Returned the heart come back "

เพลงคืนใจให้กัน ของตั๊กแตน ชลดา
เกิดอะไรกับความรักเรา
What happened with our love?
สิ่งดีนี้ในวันเก่านานเข้าก็ยิ่งจืดจาง
The thing's good old day,more time more decline.
เหมือนไม้แคร์กัน ฉันรู้สึกยังไงก็ช่าง
You as made as do not care.What I feel
ลองถามหัวใจดูบ้าง ว่ายังรักกันอยู่มั้ย
Ask your heart. Still with love's our or not
นิ้วก้อยที่เคยเกี่ยวกันเสมอ
the little finger aways hold together.
ดูซิดูเธอแกล้งทำเป็นถือข้าวของวุ่นวาย
Look......! you molest made to be busy carry belongings.
ยามเดินด้วยกันก็เดินห่างกันเหมือยไม่อยากใกล้
When we walk together,walk away,like as not near stay.
เธอทำให้ฉันรู้สึกได้ ว่าคบฉันไปด้วยคำว่าทน
You make me feel like you see with me stay with the word durable.
*ถ้ารักกันไปแล้วฝืน ก็คืนหัวใจให้กัน
*If love each other then forced return the heart come back.
บอกสิ่งที่เธอต้องการออกมาสักหน
Please tell thing that you want.
หากคิดว่าเราไม่ใช่ ก็อย่าอยู่ไปเพราะแคร์คำคน
If you think that we are not,do not live for people's word care
หากรักเดินทางมาสุดถนน งั้นเราสองคนคงต้องเลิกกัน
If end the trip of the love. So two of us world have to break up.
**รอคำตอบที่เธอเก็บไว้
**Wait for an answer of you kept.
เมื่อพร้อมจะไปช่วยอธิบายกับฉัน
When you are ready to go please explain to me.
ตั้งแต่ตอนไหนที่หัวใจเธอเริ่มไม่มีกัน
since when did your heart starts not love
ทุกอย่างเกิดขึ้นเพราะฉัน หรือเธอนั้นเป็นคนเปลี่ยนใจ
This all started from me, or did you changed mind.
ตั้งแต่ตอนไหนที่หัวใจเธอเริ่มไม่มีกัน
Since when did your heart start not love.
ทุกอย่างเกิดขึ้นเพราะฉัน หรือเธอนั้น......เป็นคนเปลี่ยนใจ
This all started from me, or did you changed mind

**This song reflects the culture way of life in nowadays that the motto of the moral life partner.

1 ความคิดเห็น: